pawlow.pl | Oficjalna strona internetowa Gminy Pawłów

Aktualności

 Z ostatniej chwili
  • Komunikat w sprawie stanu realizacji ustawy o dodatku węglowym Na dzień 11 października 2022 roku do Wójta Gminy Pawłów wpłynęło 3 842 wnioski, z czego do 31 sierpnia 2022 r. – 2 976 wniosków....
  • Zakup preferencyjny węgla. Wstępne zapotrzebowanie W związku z trwającymi w Parlamencie Rzeczpospolitej Polskiej pracami nad ustawą o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe, która ma określać ramy współpracy rządu z samorządami w celu rozdysponowania......
  • Zmiana godzin funkcjonowania oświetlenia ulicznego W związku z rosnącymi cenami energii elektrycznej informujemy, iż w najbliższym czasie zmienią się godziny funkcjonowania oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Pawłów. W godzinach rannych oświetlenie świecić będzie od godziny......
  • Dodatek grzewczy dla gospodarstw domowych W dniu 19 września 2022 roku opublikowana została ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła, która weszła w życie dzień po jej......
  • Patriotyczne popołudnie w kałkowsko-godowskim Sanktuarium Niedzielne popołudnie 28 sierpnia w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej, Pani Ziemi Świętokrzyskiej w Kałkowie-Godowie upłynęło pod znakiem patriotyzmu za sprawą dwóch arcyciekawych wydarzeń – Pikniku Wojskowego oraz koncertu „Świętokrzyska droga......

Zajęcia z matematyki metodą eksperymentu i języka angielskiego w szkołach podstawowych.

Zajęcia z matematyki metodą eksperymentu i języka angielskiego w szkołach podstawowych.
12 czerwca
22:02 2017

kom_klucz_loga_okW ramach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu – wsparcie nauczania w szkołach podstawowych w gminie Pawłów” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej prowadzone są dodatkowe zajęcia z matematyki metodą eksperymentu i języka angielskiego.

Zajęcia skierowane są do uczniów szkół podstawowych i organizowane w sposób, który zapewni uczniom zdobycie umiejętności:

  • efektywnego współdziałania w zespole,
  • planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się, przyjmowania coraz większej odpowiedzialności za własną naukę oraz nauki rzetelnej pracy,
  • rozwijanie uzdolnień,
  • skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach,
  • aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatywy i realizowanie własnych pomysłów,
  • efektywne spędzanie wolnego czasu,
  • wyrabianie dokładności, wytrwałości, odpowiedzialności i właściwego stosunku do pracy,
  • zaznajomienie z możliwościami zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce,
  • rozwijanie i kształcenie umiejętności analogicznego myślenie, porównywania i wyciągania wniosków.

Matematyka metodą eksperymentu cele:

  • rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
  • doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych i nabywanie nowych umiejętności,
  • rozwijanie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania,
  • przyswajanie podstawowych pojęć i umiejętności matematycznych znajdujących zastosowanie w najprostszych sytuacjach praktycznych,
  • opanowanie umiejętności wykorzystania najprostszych pojęć geometrii w sytuacjach praktycznych, rozwój wyobraźni przestrzennej,
  • wyrabianie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji,
  • poszerzanie zakresu umiejętności poprzez realizowanie treści wykraczających poza program,
  • uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym nas świecie,
  • kształtowanie umiejętności stosowania schematów, symboli literowych i rysunkowych przy rozwiązywania zadań i problemów,
  • wsparcie rozwoju ucznia mającego trudności w nauce matematyki,
  • ćwiczenie sprawności rachunkowych
  • umiejętność sprawnego liczenia, znajomość miar,
  • znajomość głównych operacji i sposobów prezentacji matematycznej,
  • rozumienie terminów i pojęć matematycznych,
  • zdolność rozumowania w matematyczny sposób,
  • umiejętność korzystania z odpowiednich pomocy.

Metody nauczania to: ćwiczenia praktyczne, gry dydaktyczne, wykorzystanie komputerowych programów matematycznych, korzystanie z portali internetowych. Formy pracy na zajęciach: indywidualna, zbiorowa, grupowa, w parach.

Treści nauczania:

  • liczby: naturalne, całkowite, dziesiętne, wymierne,
  • figury geometryczne,
  • ułamki zwykłe, dziesiętne,
  • wyrażenia algebraiczne,
  • procenty,
  • bryły,
  • równania,
  • potęgi,
  • figury płaskie,
  • matematyka i my: kalendarz, zegar, zakupy, mapa i plan, prędkość, droga, czas, statystyka.

Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach matematyki metodą eksperymentu:

  • przyrządy do mierzenia długości,
  • przyrządy do nauki o zbiorach i okręgach,
  • waga dydaktyczna,
  • zestaw do budowy brył przestrzennych i szkieletów brył
  • zestaw do nauki ułamków dziesiętnych, zwykłych i niewłaściwych
  • plansze matematyczne,
  • przyrządy tablicowe magnetyczne,
  • tablety do pracy on-line,
  • laptop dla prowadzącego do pracy on-line,
  • programy komputerowe,
  • tangramy,
  • gry dydaktyczne,
  • tablica multimedialna,
  • karty pracy.

Język angielski cele:

  • rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim,
  • pogłębianie i rozszerzanie wiedzy językowej,
  • kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów językowych,
  • popularyzacja języka angielskiego w szkole i motywowanie do jego nauki,
  • kształtowanie u młodzieży poczucia własnej wartości poprzez udział w zabawach językiem obcym,
  • wyrównanie braków i poprawy kompetencji językowych w zakresie mówienia, pisania, czytania,
  • poznanie nowych struktur leksykalnych i gramatycznych i ich stosowanie,
  • rozszerzenie słownictwa poznawanego ma lekcjach języka angielskiego,
  • przygotowanie ucznia do skutecznego używania języka angielskiego w codziennych sytuacjach,
  • pogłębienie wiedzy z zakresu kultury, zwyczajów i geografii krajów anglojęzycznych.

Treści nauczania:

  • środowisko,
  • wakacje,
  • edukacja,
  • człowiek – dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, części ciała, garderoby,
  • nastoje i uczucia,
  • dom pomieszczenia i wyposażenie,
  • rodzina,
  • zwierzęta,
  • szkoła,
  • rozkład dnia,
  • jedzenie,
  • rozrywka,
  • technologia,
  • rozkład dnia.

Poszerzenie wiadomości z zakresu gramatyki poznawanej podczas zajęć szkolnych:

  • rzeczowniki,
  • czasy gramatyczne,
  • przymiotniki i przysłówki,
  • czasowniki modalne,
  • liczebniki,
  • zaimki, przyimki,

Metody i techniki pracy : metoda audiolingwalna, metoda komunikacyjna, prace projektowe, drama, burza mózgów, techniki samodzielnego uczenia się – korzystanie ze słownika, wizualizacja materiału.

Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach języka angielskiego:

  • słowniki,
  • płyty CD,
  • tablica multimedialna,
  • oprogramowanie interaktywne,
  • gry językowe, karty i plakaty obrazkowe, plakaty tematyczne, mapa
  • karty pracy.

kom_klucz_loga_ok

Fotogaleria:

 

 

 

 

Przetłumacz stronę

Wyszukaj w serwisie

Harmonogram odbioru odpadów

Pobierz harmonogram na 2020 rok

Śledź nas na Facebooku!

Kalendarz

kwiecień 2024
P W Ś C P S N
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

Polecane

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w PawłowieElektroniczna Skrzynka Podawcza - Pismo ogólne
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w StarachowicachKomenda Powiatowa Policji w Starachowicach
e-świętokrzyskie System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Pawłów
Dziennik UstawMonitor Polski
e-świętokrzyskie Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JSTKącik Przedsiębiorcy

Ostatnie komentarze

Witam, Z kim mogę sie kontaktować gdybym wraz ze znajomymi chciał wynająć na godziny hale...

Szanowny Panie Wójcie , dwa pytania związane z gospodarką wodną w naszej gminie : 1)...

Witam serdecznie. Umowa na budowę sali gimnastycznej w Jadownikach już została podpisana. Zadanie w ramach...

Logowanie