Zajęcia z matematyki metodą eksperymentu i języka angielskiego w szkołach podstawowych.
W ramach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do sukcesu – wsparcie nauczania w szkołach podstawowych w gminie Pawłów” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej prowadzone są dodatkowe zajęcia z matematyki metodą eksperymentu i języka angielskiego.
Zajęcia skierowane są do uczniów szkół podstawowych i organizowane w sposób, który zapewni uczniom zdobycie umiejętności:
- efektywnego współdziałania w zespole,
- planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się, przyjmowania coraz większej odpowiedzialności za własną naukę oraz nauki rzetelnej pracy,
- rozwijanie uzdolnień,
- skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach,
- aktywizowanie ucznia, zachęcanie do przejawiania inicjatywy i realizowanie własnych pomysłów,
- efektywne spędzanie wolnego czasu,
- wyrabianie dokładności, wytrwałości, odpowiedzialności i właściwego stosunku do pracy,
- zaznajomienie z możliwościami zastosowania zdobytej wiedzy w praktyce,
- rozwijanie i kształcenie umiejętności analogicznego myślenie, porównywania i wyciągania wniosków.
Matematyka metodą eksperymentu cele:
- rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych,
- doskonalenie zdobytych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych i nabywanie nowych umiejętności,
- rozwijanie pamięci oraz umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania,
- przyswajanie podstawowych pojęć i umiejętności matematycznych znajdujących zastosowanie w najprostszych sytuacjach praktycznych,
- opanowanie umiejętności wykorzystania najprostszych pojęć geometrii w sytuacjach praktycznych, rozwój wyobraźni przestrzennej,
- wyrabianie nawyku obserwacji, eksperymentowania, samodzielnego poszukiwania i zdobywania informacji,
- poszerzanie zakresu umiejętności poprzez realizowanie treści wykraczających poza program,
- uczenie dostrzegania prawidłowości matematycznych w otaczającym nas świecie,
- kształtowanie umiejętności stosowania schematów, symboli literowych i rysunkowych przy rozwiązywania zadań i problemów,
- wsparcie rozwoju ucznia mającego trudności w nauce matematyki,
- ćwiczenie sprawności rachunkowych
- umiejętność sprawnego liczenia, znajomość miar,
- znajomość głównych operacji i sposobów prezentacji matematycznej,
- rozumienie terminów i pojęć matematycznych,
- zdolność rozumowania w matematyczny sposób,
- umiejętność korzystania z odpowiednich pomocy.
Metody nauczania to: ćwiczenia praktyczne, gry dydaktyczne, wykorzystanie komputerowych programów matematycznych, korzystanie z portali internetowych. Formy pracy na zajęciach: indywidualna, zbiorowa, grupowa, w parach.
Treści nauczania:
- liczby: naturalne, całkowite, dziesiętne, wymierne,
- figury geometryczne,
- ułamki zwykłe, dziesiętne,
- wyrażenia algebraiczne,
- procenty,
- bryły,
- równania,
- potęgi,
- figury płaskie,
- matematyka i my: kalendarz, zegar, zakupy, mapa i plan, prędkość, droga, czas, statystyka.
Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach matematyki metodą eksperymentu:
- przyrządy do mierzenia długości,
- przyrządy do nauki o zbiorach i okręgach,
- waga dydaktyczna,
- zestaw do budowy brył przestrzennych i szkieletów brył
- zestaw do nauki ułamków dziesiętnych, zwykłych i niewłaściwych
- plansze matematyczne,
- przyrządy tablicowe magnetyczne,
- tablety do pracy on-line,
- laptop dla prowadzącego do pracy on-line,
- programy komputerowe,
- tangramy,
- gry dydaktyczne,
- tablica multimedialna,
- karty pracy.
Język angielski cele:
- rozbudzanie i rozwijanie zainteresowań językiem angielskim,
- pogłębianie i rozszerzanie wiedzy językowej,
- kształtowanie umiejętności rozwiązywania problemów językowych,
- popularyzacja języka angielskiego w szkole i motywowanie do jego nauki,
- kształtowanie u młodzieży poczucia własnej wartości poprzez udział w zabawach językiem obcym,
- wyrównanie braków i poprawy kompetencji językowych w zakresie mówienia, pisania, czytania,
- poznanie nowych struktur leksykalnych i gramatycznych i ich stosowanie,
- rozszerzenie słownictwa poznawanego ma lekcjach języka angielskiego,
- przygotowanie ucznia do skutecznego używania języka angielskiego w codziennych sytuacjach,
- pogłębienie wiedzy z zakresu kultury, zwyczajów i geografii krajów anglojęzycznych.
Treści nauczania:
- środowisko,
- wakacje,
- edukacja,
- człowiek – dane personalne, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, części ciała, garderoby,
- nastoje i uczucia,
- dom pomieszczenia i wyposażenie,
- rodzina,
- zwierzęta,
- szkoła,
- rozkład dnia,
- jedzenie,
- rozrywka,
- technologia,
- rozkład dnia.
Poszerzenie wiadomości z zakresu gramatyki poznawanej podczas zajęć szkolnych:
- rzeczowniki,
- czasy gramatyczne,
- przymiotniki i przysłówki,
- czasowniki modalne,
- liczebniki,
- zaimki, przyimki,
Metody i techniki pracy : metoda audiolingwalna, metoda komunikacyjna, prace projektowe, drama, burza mózgów, techniki samodzielnego uczenia się – korzystanie ze słownika, wizualizacja materiału.
Pomoce dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach języka angielskiego:
- słowniki,
- płyty CD,
- tablica multimedialna,
- oprogramowanie interaktywne,
- gry językowe, karty i plakaty obrazkowe, plakaty tematyczne, mapa
- karty pracy.
Fotogaleria:
Witam, Z kim mogę sie kontaktować gdybym wraz ze znajomymi chciał wynająć na godziny hale...