pawlow.pl | Oficjalna strona internetowa Gminy Pawłów

Aktualności

 Z ostatniej chwili
  • Komunikat w sprawie stanu realizacji ustawy o dodatku węglowym Na dzień 11 października 2022 roku do Wójta Gminy Pawłów wpłynęło 3 842 wnioski, z czego do 31 sierpnia 2022 r. – 2 976 wniosków....
  • Zakup preferencyjny węgla. Wstępne zapotrzebowanie W związku z trwającymi w Parlamencie Rzeczpospolitej Polskiej pracami nad ustawą o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe, która ma określać ramy współpracy rządu z samorządami w celu rozdysponowania......
  • Zmiana godzin funkcjonowania oświetlenia ulicznego W związku z rosnącymi cenami energii elektrycznej informujemy, iż w najbliższym czasie zmienią się godziny funkcjonowania oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Pawłów. W godzinach rannych oświetlenie świecić będzie od godziny......
  • Dodatek grzewczy dla gospodarstw domowych W dniu 19 września 2022 roku opublikowana została ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła, która weszła w życie dzień po jej......
  • Patriotyczne popołudnie w kałkowsko-godowskim Sanktuarium Niedzielne popołudnie 28 sierpnia w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej, Pani Ziemi Świętokrzyskiej w Kałkowie-Godowie upłynęło pod znakiem patriotyzmu za sprawą dwóch arcyciekawych wydarzeń – Pikniku Wojskowego oraz koncertu „Świętokrzyska droga......

Zajęcia pozalekcyjne w Szkole Podstawowej w Jadownikach

Zajęcia pozalekcyjne w Szkole Podstawowej w Jadownikach
06 czerwca
15:26 2017

W roku szkolnym 2016/2017 uczęszcza 68 uczniów klas I – VI. Funkcjonują również:  oddziały przedszkola kl. „0” – 16 dzieci oraz Przedszkole Pluszowego Niedźwiadka, z którego obecnie korzysta 37 dzieci w wieku 3-5 lat.

Nauczyciele naszej szkoły systematycznie prowadzą zajęcia dodatkowe dla uczniów:

Pani Aleksandra Bicz -koło muzyczne – zajęcia chóru

W ramach koła muzycznego działa chór szkolny. Ze względu na dużą ilość uroczystości szkolnych zajęcia te są bardzo potrzebne w szkole. Do chóru należy bardzo liczna grupa uczniów z klas IV-VI. Zajęcia odbywają się 1 raz w tygodniu. Głównym celem  tych zajęć jest kształcenie głosu dziecka oraz rozbudzanie zainteresowań muzycznych uczniów, jak również uatrakcyjnienie apeli i akademii szkolnych.

W ramach chóru przygotowywano uczniów do występów w uroczystościach szkolnych wg kalendarza imprez szkolnych. Ponadto, na zajęciach tych uczniowie przygotowywali się do udziału w konkursach i przeglądach muzycznych.

W ramach koła muzycznego zorganizowane było również kilka godzin zajęć tanecznych dla grupy dziewcząt z klas IV-VI. Zajęcia cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Zajęcia taneczne zaspokajają naturalną potrzebę ruchu, a w połączeniu z muzyką są bardzo atrakcyjne. Dziewczęta mogły zaprezentować się podczas akademii szkolnej z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą zarówno w zajęciach chóru jak i zajęciach tanecznych.

Pani Aneta Wojteczek  – koło przyrodnicze, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne

Na koło przyrodnicze uczęszczają uczniowie klas IV-VI, którzy bardzo chętnie i aktywnie biorą udział w zajęciach.

Celem zajęć jest:

– wspieranie i rozwijanie uzdolnień, zainteresowań uczniów

– pogłębianie wiedzy i umiejętności uczniów z przyrody

– kształtowanie umiejętności kluczowych dotyczących rozumowania,  wykorzystania wiedzy w praktyce, pisania oraz korzystania z informacji.

Podczas zajęć dzieci przeprowadzają liczne obserwacje i doświadczenia, zapisują wyniki i wyciągają wnioski. Uczą się posługiwać kompasem i mikroskopem. Z pomocą nauczyciela budują proste przyrządy do pomiaru składników pogody, np. wiatromierz, barometr.

Część zajęć koła jest poświęcona na:

  • przygotowanie uczniów do konkursu matematyczno-przyrodniczego i Ogólnopolskiej Olimpiady Promocji Zdrowego Stylu Życia
  • realizację projektu „Ja i mój uśmiech” oraz projektu profilaktyki palenia tytoniu „Znajdź właściwe rozwiązanie”.

Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne przeznaczone są dla uczniów z klasy VI. Ich celem jest usprawnianie zaburzonych funkcji percepcyjno-motorycznych, rozwijanie pamięci wzrokowej, doskonalenie koncentracji uwagi i spostrzegawczości wzrokowej. Charakter zajęć dostosowany jest do potrzeb dzieci i zgodny z zaleceniami zawartymi w opiniach Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.

Pani Grażyna Staszewskazajęcia wyrównawcze z matematyki oraz koło matematyczne

Zajęcia wyrównawcze z matematyki prowadzone są w klasie V i VI. Ich celem jest pomoc uczniom mającym braki w podstawowych wiadomościach i umiejętnościach matematycznych oraz trudności z opanowaniem bieżącego materiału programowego. Podczas zajęć wykorzystywane są różnorodne pomoce dydaktyczne, w tym również komputerowe programy edukacyjne. Ułatwiają one uczniom zrozumienie i przyswojenie zagadnień oraz podnoszą atrakcyjność zajęć. Nauka oparta na konkretach oraz indywidualizacja pracy z uczniem sprawiają, że dzieci chętniej angażują się w rozwiązywanie zadań i problemów  matematycznych. Osiągane przez nich sukcesy pomagają im uwierzyć we własne możliwości i kształtują pozytywny stosunek do przedmiotu.

Głównym celem koła matematycznego w klasach V-VI jest utrwalanie i pogłębianie wiadomości i umiejętności zdobytych na lekcjach matematyki, rozwijanie zdolności i zainteresowań matematycznych uczniów oraz wykorzystanie wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu różnych problemów. Na zajęciach uczniowie doskonalą sprawność rachunkową, rozwiązują różnego typu zadania z arytmetyki i geometrii osadzone w kontekstach praktycznych, korzystają z różnych źródeł informacji: tekstów, tabel, rysunków, diagramów. Poprzez różnego rodzaju krzyżówki, gry matematyczne, łamigłówki umysłowe rozwijają logiczne myślenie i spryt matematyczny. Podczas zajęć koła uczniowie przygotowują się do szkolnych i pozaszkolnych konkursów przedmiotowych.

Pani Barbara Dudziczajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z edukacji polonistycznej
i matematycznej w klasie I-II oraz praca z uczniem zdolnym

W klasie I i II prowadzone są zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z edukacji polonistycznej i matematycznej oraz praca z uczniem zdolnym. Na zajęciach tych uczniowie doskonalą zdobyte wiadomości i umiejętności, wyrównują braki z danego materiału. Zapobiegano trudnościom w nauce związanym z czytaniem, pisaniem, liczeniem i wypowiadaniem się. W czasie zajęć dzieci ćwiczyły głośne czytanie, czytanie ze zrozumieniem, rachunek pamięciowy, tabliczkę mnożenia i dzielenia. Rozwiązywały zadania z treścią, rebusy, krzyżówki, obliczenia z wykorzystaniem kalendarza, zegara. Na zajęciach tych uczniowie byli przygotowywani do konkursów klasowych i gminnych, do uroczystości szkolnych oraz realizowali projekty. Do pracy z dziećmi wykorzystywane były różnorodne pomoce dydaktyczne, które wzbudzały zainteresowanie uczniów i przyczyniły się do efektywnej i ciekawej pracy.

Pani Edyta Dawiec -zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne oraz praca z uczniem zdolnym z języka angielskiego

Na zajęciach przygotowano uczniów  z klasy VI do IV Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych województwa świętokrzyskiego oraz XII Gminnego Konkursu Języka Angielskiego. Uczniowie z klasy III przygotowywali się do II Gminnego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów klas III „Young Masters In English”.

Na zajęciach plastycznych wykonywano dekoracje do szkolnych uroczystości oraz na gazetkę Samorządu Uczniowskiego. Dzieci z klasy 0 przygotowały pracę plastyczną-prezent dla mamy, w ramach projektu „Letter for a Mother 2017”.

Pani Elżbieta Madejzajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów oraz małe formy teatralne

Na zajęciach pozalekcyjnych w pracy z uczniem zdolnym realizowane były zagadnienia często wykraczające poza zakres materiału programowego. W ramach przygotowania do Konkursu Humanistycznego dzieci poszerzały wiedzę z literatury i nauki o języku. Rozwijając zainteresowania recytatorskie pracowały nad właściwą interpretacją tekstów poetyckich i fragmentów prozy. Uczniowie ćwiczyli również umiejętności ortograficzne i interpunkcyjne przygotowując się do Gminnego Konkursu Ortograficznego. Ponadto współuczestniczyli w organizowaniu konkursów czytelniczych i językowych.

W szkole tradycją stało się przygotowywanie przedstawień i inscenizacji na różne okazje.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie kl. IV-VI bardzo chętnie uczestniczyli w tego typu przedsięwzięciach. Na zajęciach teatralnych doskonalili wymowę, ćwiczyli mimikę twarzy, dykcję, sposób poruszania się na scenie. Tworzyli także krótkie scenariusze na podstawie wybranych tekstów literackich oraz choreografię do różnych bajek.

Pani Edyta Przygoda –  zajęcia wyrównawcze z j. polskiego i matematyki w kl. III oraz zajęcia wynikające z potrzeb edukacyjnych klasy, jak również praca z uczniem zdolnym

W ramach godzin wynikających z art.42 ust.2 pkt.2 KN realizowałam zajęcia wyrównawcze
z j. polskiego i matematyki. Zajęcia te miały na celu wyrównywanie braków oraz utrwalenie zdobytych wiadomości i umiejętności. Przygotowywały też uczniów do Ogólnopolskiego Testu Kompetencji Trzecioklasisty – Operon 2017. Przeprowadziłam też zajęcia z uczniem zdolnym – szczególnie wynikające z potrzeb edukacyjnych, np. przygotowywanie do konkursów (recytatorskiego, matematycznego, muzycznego, ortograficznego, czytelniczego), próby teatralne na przedstawienia szkolne (Tydzień Życzliwości, Dzień Seniora, Dzień Mamy i Taty). W ramach godzin dodatkowych realizowałam też z uczniami dodatkowe projekty edukacyjne – „Chroń Dziecięce Uśmiechy” oraz „Nie pal przy mnie proszę”.

 

Pani Milena Sobierajzajęcia logopedyczne

Zajęcia logopedyczne skierowane są dla wszystkich uczniów, którzy posiadają wady wymowy. W zajęcia głownie uczestniczą uczniowie klas 0-III.

Głównym celem tych zajęć jest:

  • usprawnianie podstawowych funkcji aparatu mowy (oddechu, fonacji i artykulacji oraz ich koordynacji);
  • wykształcenie umiejętności poprawnej artykulacji wszystkich głosek.

Zajęcia logopedyczne mają zwykle ściśle określony przebieg, który uzależniony jest od etapu logoterapii (etap wywoływania głoski różni się w swym przebiegu od etapu jej utrwalania i doskonalenia). Poza tym charakter zajęć dostosowuje się również do rodzaju i siły zaburzenia, wieku dzieci i ich indywidualnych możliwości.

Są jednak pewne elementy, które występują podczas większości zajęć logopedycznych. Należą do nich: ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia doskonalące sprawność narządów mowy – „gimnastyka buzi i języka” oraz  ćwiczenia doskonalące artykulację głosek i rozwijające mowę.

Ze względu na to, że większość dzieci objętych opieką logopedyczną, to dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym, zajęcia mają formę zabawową. Aby je uatrakcyjnić logopeda wykorzystuje wiele różnorodnych pomocy logopedycznych.

Mimo stosowania metod zabawowych ćwiczenia mające na celu likwidowanie wad i zaburzeń mowy mogą być dla niektórych dzieci nużące i wyczerpujące. Aby temu zapobiec logopeda przeplata je zabawami i ćwiczeniami manualnymi (kolorowanki, układanie puzzli, wyklejanki).

Dzieci uczęszczające na zajęcia logopedyczne gromadzą w teczkach przerabiane ćwiczenia. Dzięki temu mogą je powtarzać i utrwalać w domu.

Systematyczny udział w zajęciach, cierpliwe, wytrwałe i rzetelnie prowadzone ćwiczenia, a także współpraca logopedy z rodzicami przynoszą oczekiwany efekt – prawidłową mowę.

Pan Ryszard Bryłazajęcia koła historycznego

Zajęcia rozwijające zainteresowania koła historycznego odbywały w zależności od potrzeb.  Uczestniczyli w nich uczniowie kl. V i VI. Realizowane na nich były zagadnienia nie objęte programem nauczania. Prowadzącym zajęcia był Ryszard Bryła. Uczestniczyli w nich uczniowie klasy V i VI. Uczniowie poszerzali wiedzę z wybranych zagadnień z historii świata i Polski poprzez analizę teksów historycznych, rozwiązywanie testów, doskonalili umiejętności dostrzegania związków przyczynowo – skutkowych oraz przestrzenno-czasowych. Poznawali historię naszego regionu oraz zapoznali się z mitologią grecką.   Głównym celem zajęć było przygotowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach wymagających od nich wiedzy historycznej. Uczestniczący w zajęciach wzięli udział w konkursie humanistycznym, gminnym konkursie mitologicznym oraz gminnym konkursie wiedzy historyczno-regionalnej.

Fotogaleria:

Przetłumacz stronę

Wyszukaj w serwisie

Harmonogram odbioru odpadów

Pobierz harmonogram na 2020 rok

Śledź nas na Facebooku!

Kalendarz

styczeń 2025
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Polecane

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w PawłowieElektroniczna Skrzynka Podawcza - Pismo ogólne
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w StarachowicachKomenda Powiatowa Policji w Starachowicach
e-świętokrzyskie System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Pawłów
Dziennik UstawMonitor Polski
e-świętokrzyskie Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JSTKącik Przedsiębiorcy

Ostatnie komentarze

Witam, Z kim mogę sie kontaktować gdybym wraz ze znajomymi chciał wynająć na godziny hale...

Szanowny Panie Wójcie , dwa pytania związane z gospodarką wodną w naszej gminie : 1)...

Witam serdecznie. Umowa na budowę sali gimnastycznej w Jadownikach już została podpisana. Zadanie w ramach...

Logowanie