Zajęcia pozalekcyjne
W roku szkolnym 2016/ 2017 w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w Szkole Podstawowej im. Ks. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Dąbrowie prowadzono następujące zajęcia:
Edukacja wczesnoszkolna
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze. Na zajęciach tych doskonalono zdobyte wiadomości i umiejętności. Zapobiegano trudnościom w nauce związanym z czytaniem, pisaniem, liczeniem i wypowiadaniem się. Ćwiczono głośne czytanie, czytanie ze zrozumieniem, rachunek pamięciowy, tabliczkę mnożenia i dzielenia. Doskonalono umiejętności związane z układaniem i rozwiązywaniem zadań tekstowych.
Zajęcia rozwijające uzdolnienia: Na zajęciach tych uczniowie byli przygotowywani do konkursów klasowych i gminnych, do uroczystości i apeli szkolnych. Do pracy z dziećmi wykorzystywane były różnorodne pomoce dydaktyczne, które wzbudzały zainteresowanie uczniów i przyczyniły się do efektywnej i ciekawej pracy.
Koło wokalno-katechetyczne. Na zajęciach koła katechetycznego uczniowie przygotowywali uroczystość o tematyce religijnej-Jasełka Bożonarodzeniowe. Uczniowie klasy II doskonalili umiejętności recytatorskie i wokalne w związku z przygotowaniem się do I Komunii Świętej.
Koło j. angielskiego. Celem zajęć było utrwalenie i poszerzenie zagadnień omawianych na zajęciach lekcyjnych. Uczniowie mieli możliwość rozwijania wszystkich kluczowych kompetencji językowych: mówienia, pisania, słuchania i czytania ze zrozumieniem. Uczniowie z klasy III przygotowywali się do II Gminnego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów klas III „Young Masters In English.
Klasy IV-VI
Zajęcia wyrównawcze z matematyki. Zajęcia wyrównawcze z matematyki miały na celu pomoc uczniom mającym braki w podstawowych wiadomościach i umiejętnościach matematycznych. Podczas zajęć wykorzystywane były różnorodne pomoce dydaktyczne, w tym również komputerowe programy edukacyjne. Nauka poprzez zabawę uatrakcyjniała zajęcia, a omawiany materiał był łatwiej przyswajany przez uczniów. Indywidualna praca z uczniem sprawiała, iż był on bardziej zaangażowany w rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych.
Koła matematyczne. Głównym celem zajęć było rozwijanie zainteresowań matematycznych wśród uczniów, doskonalenie wcześniej zdobytych oraz nabywanie nowych umiejętności w rozwiązywaniu problemów matematycznych. Ważnym założeniem było również rozwijanie zdolności poznawczych uczniów oraz pobudzanie ich do samodzielnego i logicznego myślenia poprzez zabawy, gry, ćwiczenia, różnego rodzaju łamigłówki umysłowe, rebusy oraz ciekawostki matematyczne. Zadania, zabawy i ćwiczenia były dobierane w taki sposób, aby pobudzały zainteresowania uczniów i zachęcały do podejmowania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów. Tematyka zajęć wykraczała poza obowiązujący program nauczania, uwzględniając zainteresowania uczniów. Podczas zajęć uczniowie przygotowywali się do szkolnych i pozaszkolnych konkursów matematycznych.
Koło przyrodnicze. Koło historyczne. W ramach pracy w/w kół przygotowywano uczniów do gminnych i powiatowych konkurów przedmiotowych.
Na zajęciach plastycznych wykonywano dekoracje do szkolnych uroczystości oraz uaktualniano gazetki .
Witam, Z kim mogę sie kontaktować gdybym wraz ze znajomymi chciał wynająć na godziny hale...