Gospodarka odpadami komunalnymi. Stawki opłat bez zmian w 2016 roku.
Od 1 lipca 2013 roku gmina Pawłów przejęła odpowiedzialność za odbieranie i właściwe zagospodarowanie odpadów. W celu uregulowania zasad funkcjonowania nowego systemu Rada Gminy w Pawłowie przyjęła szereg uchwał.
Jedną z podstawowych uchwał jest uchwała w sprawie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Została w nich określona stawka opłaty, a także sposób jej obliczenia. Podstawą do wyliczenia opłaty jest deklaracja, którą obowiązany jest złożyć każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej. Deklaracja jest podstawą do wyliczenia, uiszczenia oraz egzekwowania opłaty. Opłaty są naliczane w zależności od liczby osób faktycznie zamieszkujących (nie zameldowanych) na danej nieruchomości. Na terenie naszej gminy przyjęto następujące stawki opłat:
Stawki za odpady segregowane:
- Gospodarstwo zamieszkałe przez 1 mieszkańca – opłata miesięczna wynosi – 6,00 zł,
- Gospodarstwo zamieszkałe przez 2 mieszkańców – opłata miesięczna wynosi – 9,80 zł,
- Gospodarstwo zamieszkałe przez 3-4 mieszkańców – opłata miesięczna wynosi – 16,00 zł,
- Gospodarstwo zamieszkałe przez 5 i więcej mieszkańców – opłata miesięczna wynosi – 22,50 zł.
Stawki za odpady niesegregowane wynoszą odpowiednio dwukrotną wysokość stawek jak za odpady segregowane.
Opłaty za odbiór odpadów należy dokonywać bez uprzedniego wezwania w następujących terminach: do 15 marca za miesiące: styczeń, luty i marzec, do 15 maja za miesiące: kwiecień, maj i czerwiec, do 15 września za miesiące: lipiec, sierpień i wrzesień oraz do 15 grudnia za miesiące: październik, listopad i grudzień. Powyższe opłaty można wnosić: gotówką, w kasie Urzędu, u sołtysów, na poczcie, w banku lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Gminy ze wskazaniem w tytule przelewu adresu nieruchomości.
Podkreślić należy, że stawki opłat za odbiór odpadów w gminie Pawłów nie były podnoszone i należą do najniższych w powiecie starachowickim. Niestety niepokojący jest procentowy wzrost zaległości we wspomnianej opłacie w stosunku do roku ubiegłego. Według stanu na 31 grudnia 2015 roku zaległości mieszkańców względem gminy wynosiły 51 tysięcy złotych. Najwięcej zaległości mają mieszkańcy wsi: Rzepin-Kolonia, Brzezie i Pawłów. Natomiast opłatę najlepiej regulują mieszkańcy wsi: Bukówka, Świętomarz i Szeligi.
Zgodnie z obowiązującą ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z wpływów za gospodarowanie odpadami gmina pokrywa koszty odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania odpadów przez firmę prowadzącą działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych i posiadającą wpis do rejestru działalności regulowanej, wybraną w drodze przetargu – aktualnie – Tonsmeier Wschód oraz tworzenie i utrzymanie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych i obsługi administracyjnej systemu. W ostatnich miesiącach tutejszy urząd wobec wszystkich mieszkańców zalegających z opłatami rozesłał upomnienia. Następnym krokiem w przypadku dalszego nie uregulowania należności będzie wystawianie tytułów wykonawczych i rozpoczęcie procedury windykacyjnej. Możliwe jest także, że coraz większe zaległości spowodują, iż gmina zmuszona będzie do podniesienia stawek za odpady komunalne.
Źródło: Kronika Pawłowska, styczeń 2016
Witam, Z kim mogę sie kontaktować gdybym wraz ze znajomymi chciał wynająć na godziny hale...