pawlow.pl | Oficjalna strona internetowa Gminy Pawłów

Aktualności

 Z ostatniej chwili
  • Komunikat w sprawie stanu realizacji ustawy o dodatku węglowym Na dzień 11 października 2022 roku do Wójta Gminy Pawłów wpłynęło 3 842 wnioski, z czego do 31 sierpnia 2022 r. – 2 976 wniosków....
  • Zakup preferencyjny węgla. Wstępne zapotrzebowanie W związku z trwającymi w Parlamencie Rzeczpospolitej Polskiej pracami nad ustawą o zakupie preferencyjnym paliwa stałego przez gospodarstwa domowe, która ma określać ramy współpracy rządu z samorządami w celu rozdysponowania......
  • Zmiana godzin funkcjonowania oświetlenia ulicznego W związku z rosnącymi cenami energii elektrycznej informujemy, iż w najbliższym czasie zmienią się godziny funkcjonowania oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Pawłów. W godzinach rannych oświetlenie świecić będzie od godziny......
  • Dodatek grzewczy dla gospodarstw domowych W dniu 19 września 2022 roku opublikowana została ustawa z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła, która weszła w życie dzień po jej......
  • Patriotyczne popołudnie w kałkowsko-godowskim Sanktuarium Niedzielne popołudnie 28 sierpnia w Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej, Pani Ziemi Świętokrzyskiej w Kałkowie-Godowie upłynęło pod znakiem patriotyzmu za sprawą dwóch arcyciekawych wydarzeń – Pikniku Wojskowego oraz koncertu „Świętokrzyska droga......

Innowacja metodyczna „Let’s CLIL” w Szkole Publicznej w Pawłowie

Innowacja metodyczna „Let’s CLIL” w Szkole Publicznej w Pawłowie
12 grudnia
20:31 2017

Publiczna Szkoła Podstawowa w Pawłowie jest miejscem, w którym uczniowie nauczania wczesnoszkolnego od 01.09.2017 zostali objęci  innowacyjną  metoda nauczania CLIL (Content Language Integrated Learning), polegającą na zintegrowaniu treści nauczania zawartych w podstawie programowej z nauką języka obcego. Autorką  innowacyjnego programu nauczania o nazwie „Let’s CLIL” jest nauczyciel języka angielskiego pani Joanna Zawada. Program został oparty na elementach dwujęzyczności i przeznaczony jest dla uczniów klas III szkoły podstawowej, które już zaczęły swoją fascynującą przygodę z językiem angielskim. Termin „dwujęzyczność” oznacza taką organizację procesu nauczania, w której język angielski staje się środkiem przekazu informacji, wiedzy i naturalnym sposobem komunikowania się. Autorka programu stosuje model B w nauczaniu metodą CLIL, co daje uczniom „early partial immersion”, czyli tzw: częściową immersję w języku drugim. W tym modelu język angielski jest używany na zajęciach jako środek komunikacji i interakcji w co najmniej 50% sytuacji komunikacyjnych, a w pozostałych sytuacjach–język ojczysty dzieci.

Zajęcia z elementami dwujęzyczności „Let’s CLIL” łączą nauczanie języka angielskiego z przedmiotami przyrodniczymi, ekologią, muzyką, czy też plastyką. Program zakłada, że język angielski jest używany we wszystkich wyżej wspomnianych dziedzinach, co wyzwala konkretne sytuacje komunikacyjne. Lekcje natomiast są prowadzone w formie swobodnych projektów, warsztatów, dyskusji. Bardzo ważnym elementem zajęć są krytyczne myślenie i kreatywność. Aby wzmacniać poczucie własnej wartości i pozytywny stosunek do nauki języka angielskiego, zakres treści nauczania jest dziecku dobrze znany i dotyczy jego najbliższego otoczenia, tj: zwierząt, zmieniających się pór roku i warunków atmosferycznych, kolorów, wyglądu zewnętrznego, członków rodziny, czynności. Co więcej, lekcje opierają się na tematach wziętych z prawdziwego życia, nie na wymyślonych dialogach czy tekście „przeładowanym” wybranym czasem gramatycznym.

Poniżej zostały przedstawione dziedziny oraz przykładowy materiału, które są poruszane na zajęciach:

  1. Edukacja społeczna:
  • My school and home duties–Moje szkolne i domowe obowiązki.
  • What are clothes made?–Z czego są zrobione nasze ubrania?
  • Are we different or are we the same?–Jesteśmy różni czy tacy sami?
  • The story of bread-Jak zrobić ciasto na chleb?
  1. Edukacja przyrodnicza:
  • Water around the world–Zbiorniki wodne na świecie.
  • Continents of the world and animals living there–Kontynenty świata i żyjące na nich zwierzęta.
  • The landscapes–Krajobrazy.
  • Weather around the world–Pogoda na świecie.
  • Prehistoric animals–Prehistoryczne zwierzęta
  • Wycieczka do GeoParku (08.12.2017)
  1. Edukacja zdrowotna:
  • At the doctor’s–Dręczące nas choroby i wizyta u lekarza.
  • How to take care of our body–Jak dbać o własne ciało?
  • Wash your hands. Everyday hygiene-Codzienna higiena osobista.
  • Mood and emotions and their influence on our health–Emocje i ich wpływ na nasze zdrowie.
  • Healthy food. Veggies and fruit in the jars–Zdrowe jedzenie zamknięte w słoikach.
  • My Energy–Cenne składniki ludzkiego pożywienia.
  1. Edukacja ekologiczna:
  • Environmental contamination–Co powoduje zanieczyszczenie środowiska?
  • How to protect the environment?–Jak chronić środowisko naturalne?
  • Projekt: A letter to the Earth–List do matki Ziemi.
  • How green are you?–Co robisz by chronić środowisko naturalne?
  • Natural disasters–Klęski żywiołowe.

Warunkiem realizacji powyższych zadań jest zapewnienie uczniom odpowiednich warunków, dlatego też zajęcia dwujęzyczne „Let’s CLIL” odbywają się w odpowiednio wyposażonej sali. Wśród niezbędnych pomocy znajdują się pomoce wizualne: odtwarzacz płyt CD, tablica interaktywna z łączem internetowym. Bardzo istotnym elementem jest także zapewnienie uczniom kontaktu z realnym językiem poprzez dostęp do autentycznych rekwizytów, takich jak: mapy, pocztówki, czasopisma, plakaty, tkaniny oraz produkty spożywcze, które dzieci dotykają, kroją, siekają, smakują i przygotowują z nich proste posiłki. Uczniowie bardzo chętnie uczestniczą w zajęciach i skrupulatnie wykonują powierzone im zadania. Do tej pory z dużym zainteresowaniem słuchali i uczyli się o różnorodności kulturowej, kontynentach świata oraz żyjących na nich zwierzętach, skarbach, jakie kryje nasza planeta Ziemia, czy też o obiegu wody w przyrodzie, ochronie środowiska; nabywali szacunku do ludzi o innym kolorze skóry. Zajęcia „Let’s CLIL” to także prace plastyczne. Dzieci świetnie się bawiły,  wykonując chains of friendshiph  (łańcuchy przyjaźni). Z całą pewnością wiedza zdobyta na zajęciach przyczyni się do wzbogacenia ich zakresu słownictwa oraz wyposaży  ich w niezbędną wiedzę o otaczającym ich świecie.  

Opracowała: Joanna Zawada
Fotogaleria:

Przetłumacz stronę

Wyszukaj w serwisie

Harmonogram odbioru odpadów

Pobierz harmonogram na 2020 rok

Śledź nas na Facebooku!

Kalendarz

maj 2024
P W Ś C P S N
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Polecane

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Gminy w PawłowieElektroniczna Skrzynka Podawcza - Pismo ogólne
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w StarachowicachKomenda Powiatowa Policji w Starachowicach
e-świętokrzyskie System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
System Informacji Przestrzennej Województwa Świętokrzyskiego
Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Pawłów
Dziennik UstawMonitor Polski
e-świętokrzyskie Rozbudowa Infrastruktury Informatycznej JSTKącik Przedsiębiorcy

Ostatnie komentarze

Witam, Z kim mogę sie kontaktować gdybym wraz ze znajomymi chciał wynająć na godziny hale...

Szanowny Panie Wójcie , dwa pytania związane z gospodarką wodną w naszej gminie : 1)...

Witam serdecznie. Umowa na budowę sali gimnastycznej w Jadownikach już została podpisana. Zadanie w ramach...

Logowanie