Mały Miś w świecie wielkiej literatury
W roku szkolnym 2020/2021 grupa 0d z Przedszkola Pluszowego Niedźwiadka w Pawłowie przystąpiła do realizacji projektu: „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. Aby uzyskać tytuł wzorowej placówki, należało zrealizować cztery z sześciu modułów. My zrealizowaliśmy wszystkie sześć:
Moduł I Książki dzieciństwa
Stworzyliśmy misiowy ranking książkowych hitów dzieci i rodziców. Wspólnie wyszukiwaliśmy ulubionych pozycji książkowych wg określonych przez Misiową Mamę tematów. Dzieci z rodzicami tworzyły recenzje ulubionych swoich książek.
Moduł II Mały Miś w świecie emocji
Mały Miś poprzez opowiadania i wiersze wprowadził dzieci w świat emocji. Głównym celem modułu było kształtowanie u dzieci umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji oraz rozwijanie zdolności radzenia sobie z nimi.
Moduł III Dbamy o zdrowie z Małym Misiem
Dzieci wspólnie z Małym Misiem obchodziły Światowy Dzień Mycia Rąk i Dzień Zdrowego Śniadania. Układały rymowanki zachęcające do zdrowego odżywiania się. Samodzielnie komponowały zdrowe śniadanie.
Moduł IV Zmisiowany Eko – kalendarz
Moduł zakładał świętowanie w przedszkolu wybranych świąt ekologicznych, oczywiście z literackim akcentem. Dzieci wspólnie z nauczycielem wykonały kalendarz ekologiczny.
Moduł V Misiowe laboratorium „czterech żywiołów”
Moduł zakładał stworzenie „Księgi eksperymentów Małego Misia” według kategorii: ogień, ziemia, woda, powietrze, na podstawie propozycji podanych przez Misiową Mamę.
Moduł VI Mały Miś i supertajny projekt
Ostatni moduł misiowego projektu był króciutki, ale pełen ważnych wartości. Zakończony 15 maja, czyli w „Dzień Niezapominajki” miał za zadanie uzmysławiać dzieciom rolę bohaterów/autorytetów w ich życiu. Dlaczego supertajny? Dzieci poszukiwały w swoim otoczeniu superbohaterów. Z okazji „Dnia Niezapominajki” wyczarowały niespodziankę dla superbohatera – kartkę z motywem tego niepozornego kwiatuszka. „Dzień Niezapominajki” miał na celu ocalenie od zapomnienia: ważnych chwil w życiu, osób, miejsc i sytuacji. Zachęcał do pielęgnowania życzliwości i pamięci o bliskich, do dostrzeżenia osób wyjątkowych, o dobrym sercu w najbliższym otoczeniu dziecka. „Supertajny projekt…” uczył dzieci postawy wdzięczności i otwartości. W tym dniu nie zapomnieliśmy również o polskiej przyrodzie i przypominaliśmy o potrzebie jej ochrony.
Udział w projekcie przyczynił się w dużym stopniu do rozwoju dzieci, a także do doskonalenia pracy własnej. Wymagał zaangażowania i moich dodatkowych działań, ale osiągnięte efekty posłużyły podniesieniu jakości pracy przedszkola. Przede wszystkim projekt stanowił atrakcyjną formę realizacji zadań przedszkola opisanych w podstawie programowej.
Za zrealizowanie wszystkich sześciu modułów nasza szkoła otrzymała tytuł wzorowej placówki.
Opracowała: Marzena Bracka
Fotogaleria:
Witam, Z kim mogę sie kontaktować gdybym wraz ze znajomymi chciał wynająć na godziny hale...